Søgemaskineoptimering

Prestashop
søgemaskineoptimerng

Søgemaskinernes komplekse og foranderlige algoritmer stiller i dag ekstremt høje krav til dit websites opbygning, hastighed og grad af responsivitet.

Vi specialister i søgemaskineoptimering af Prestashop-webshops, og vi hjælper dig med at gøre dit website attraktivt og gennemskueligt for søgemaskinerne.

Få uforpligtende tilbud

Det handler om hvordan Google læser din webshop

SEO handler først og fremmest om at kunne gennemskue, hvordan Google læser din webshop, så du bedst muligt kan indrette dit website nøjagtig derefter.

Ved hjælp af målrettede SEO-indsatser kan du optimere din webshops samlede Google-venlighed, hvilket er nøglen til at opnå favorable rankings og maksimal online synlighed.

Læser Google dine produkter?

En produktbaseret webshop er intet værd, hvis ikke dine produkter kan ses – af Google såvel som brugerne.

En veleksekveret SEO-indsats kan gøre din webshop gennemskuelig, teknisk optimeret og let at afkode, så websitet nemt kan indekseres af Google. Dét er vejen til topplaceringerne blandt søgeresultaterne – og dermed også brugernes opmærksomhed.

Officiel Prestashop Partner

Bulldesign er et dansk webbureau med speciale i Prestashop platformen. Vi har specialiseret os i Prestashop temadesign, moduler, optimeringer, integrationer og SEO. Vi blev Danmarks første certificerede Prestashop Bureau.

Prestashop SEO ydelser

Vores primære fokus er rettet mod den SEO-del, der laves på selve websitet. Det vil sige on-page-optimeringer, teknisk SEO og intern linkbuilding.

Teknisk SEO analyse

Vi tilbyder grundig og skræddersyet teknisk SEO-analyse af dit website, så du kan få identificeret og udbedret tekniske problemstillinger, der hæmmer dit websites indekserbarhed.

HTML tag optimering

Med optimering af dine HTML meta- og title tags kan du tydeligt kommunikere over for Google, hvad din webshop beskæftiger sig med, samt hvordan det behandles og læses.

Struktureret data (schema)

Struktureret data og semantisk markup øger din synlighed på Google, og giver dine produkter højere rankings og bedre synlighed. Vi opsætter richsnippets og gør opsætter nødvendige schema tags.

Intern linkbuilding

Intern linkbuilding er et af de vigtigste elementer i din on-site SEO. Vi hjælper dig med at implementere interne links gennem hele dit site, både i dine teksterne og i dit dynamiske indhold.

Metatitler og metabeskrivelser

Søgeoptimerede metatitler og metabeskrivelser er med til at give dine produkter et ekstra SEO boost. Vi skriver dine metatags til alle dine produkter.

Kategori og produkttekster

Knivskarpe, relevante og søgeordsoptimerede kategori- og produkttekster er alfa og omega, hvis du vil præsentere og sælge dine produkter optimalt.

Produktanmeldelser

Giv brugerne mulighed for at lave produktanmeldelser, som kan øge webshoppens troværdighed, motivere til interaktion og booste dit salg.

SEO sitemaps

Vi hjælper med at bygge og implementere XML-sitemaps korrekt på dit website, så nyt, opdateret eller slettet indhold altid registreres og indekseres af Google.

Produktanmeldelser

Giv brugerne mulighed for at lave produktanmeldelser, som kan øge webshoppens troværdighed, motivere til interaktion og booste dit salg.

Google Analytics tracking

Vi hjælper dig med at opsætte tracking og foretager løbende monitorering af dine marketingindsatser, så du altid har opdateret din webshops key metrics, produktperformance, trafik osv.

Google Adwords tracking

Vi opsætter Google Adwords tracking på din webshop, så du sammen med din Analytics sporing kan se hvor meget af dit salg kommer fra Google Adwords.

SEO landingpages

Ved at oprette og målrette nye landingpages kan du optimere dit websites ranking på Google og øge konverteringsraten – uden at skulle ændre på dit eksisterende set-up.

Google Search Console

Med Google Search Console kan du monitorere og måle på din webshops tilstedeværelse på Google, så du kender til websitets indeksering og kan optimere herefter.

Hastighedsoptimering

Vi hastighedsoptimerer dit website, så samtlige elementer indlæses lynhurtigt og kører 100 % problemfrit. Det sikrer både bedre brugeroplevelse og indeksering.

Canonical URL’s

Lad os hjælpe dig med at kommunikere tydeligt over for Google, hvilken website-version der er kanonisk og har primær indekseringsvægt, så du opnår målrettet søgetrafik.

404 fejl

404-fejlmeldinger i forbindelse med ændrede eller slettede sider kan skade din ranking. Vi hjælper med at rette og formidle fejlkoder samt redigere brugerne til passende URL’er.

SEO Monitor dashboard

Mangler du et system til at monitorere og administrere dine SEO-indsatser, kan vi hjælpe dig med at finde den mest formålstjenlige dashboard-løsning til netop din webshop.

Andre optimeringer

Foruden ovenstående tilbyder vi en lang række andre optimeringskompetencer inden for kategorierne on-page og teknisk SEO – herunder søgeordsanalyse, ALT-tags, duplikeret indhold, website-arkitektur, code-to-text ratio og meget mere.

Bliv bedste venner med Google. Vækst organisk gennem den bedste salgskanal — Google.

Vi er certificeret Prestashop Bureau og kender alt om SEO på Prestashop.

SEO på din Prestashop-webshop er den bedste investering

Uanset hvilken type af webshop du driver, er det alfa og omega, at dit website er 100 % søgemaskineoptimeret, så du kan forbedre dine rankings og generere øget søgetrafik.

Derfor er der alle gode grunde til at investere både tid og ressourcer i grundigt SEO-arbejde på din Prestashop-webshop, hvis du vil distancere dine konkurrenter i kampen om Googles topplaceringer. For at kunne få det maksimale ud af dine SEO-indsatser, kræver det, at du forstår og har en vis erfaring med de forskellige indsatsområder, discipliner og operative værktøjer. Der er et væld af punkter, du kan optimere på med henblik på at gøre dit website 100 % responsivt og søgemaskinevenligt, og det kan måske umiddelbart forekomme lidt uoverskueligt at komme i gang og finde hoved og hale i.

Hos Bulldesign er vi eksperter i teknisk SEO og on-page-SEO med udgangspunkt i Prestashop, og der er ikke den type SEO-opgave og -udfordring, vi ikke kan facilitere for dig. Nedenfor har vi udvalgt en række centrale SEO-områder, som det er anbefalelsesværdigt at få styr på – og som vi selvfølgelig kan være behjælpelige med at eksekvere på til ug med kryds og slange.

Et responsivt og hurtigt website er vejen til bruger- og Google-venlighed

Når man taler om teknisk SEO, kommer man ikke uden om det responsive webdesign, der efterhånden er en nødvendighed i enhver opdateret og fornuftig SEO-strategi. Google anbefaler stærkt, at du optimerer dit website, så det fremstår 100 % responsivt og mobilvenligt på tværs af enheder og visningsformer, da dette er altafgørende for websitets samlede brugervenlighed.

I en verden, hvor brugen af smartphones til søgninger stiger eksplosivt, er det således ekstremt vigtigt, at dit website kører gnidningsfrit på og er tilpasset mobile visningsformater, hvilket kræver en adaptiv brugergrænseflade. Med et responsivt eller mobiloptimeret website skaber du optimale betingelser for større brugertiltrækning, hurtigere sidevisning og -indlæsning, bedre indeksering samt øget besøgstid, søgetrafik, konvertering og ROI i forhold til kundeemner.

Optimeringsarbejdet i forhold til dit websites responsivitetsniveau implicerer en lang række tiltag, der på forskellig vis kan bidrage til et adaptivt webdesign, der leverer optimale, ubesværede og intuitive brugeroplevelser besøg efter besøg. Her er indlæsningshastigheden altsigende, da et langsomt website spækket med fejlmeldinger vil resultere i dårligere rankings på Google og ikke mindst højere bounce rate, hvilket forringer effekten af din samlede digitale markedsføring.

Derfor gælder det om at optimere på alle website-elementer, der påvirker loadtiden – herunder billed- og videokomprimering, browser-catching, reducering af interne redirects, eksterne links og døde elementer, rene HTML-koder, filsammenlægning og meget mere. Heldigvis har Prestashop som CMS og platform mange strenge at spille med, så hvis din organiske trafik er vigtig for forretningen, er du i trygge hænder.

Canonical tags – få maksimal opmærksomhed til dit primærdomæne

En af de afgørende SEO-parametre, du bør kende til, er de såkaldte canonial tags. Denne type tags er et redskab, du kan anvende til at angive over for Google, hvilke URL’er du gerne vil have indekseret som primære sider. Dette er vigtigt, hvis du opererer med sider, der er tilgængelige fra flere webadresser, eller flere sider, der har identisk eller lignende indhold. For at undgå at Google selv vælger, hvilken af dine sider der skal opfattes og indekseres som den primære version, kan du implementere et canonial tag i head-sektionen på den pågældende side, der markerer dennes kanoniske version.

Google crawler således den udvalgte side før og hyppigere end de identiske sider. På den måde dirigerer du søgetrafikken derhen, hvor det giver bedst mening, du opnår en styrket brugervenlighed og får konsolideret linksignaler til dubletter eller sider med nært relateret indhold, så eksempelvis indgående links koncentreres til én foretrukken side frem for at blive spredt tilfældigt ud på flere.

Er du interesseret i at udfase en specifik dubletside, kan du med fordel anvende en såkaldt 301-omdirigering for at tydeliggøre over for Googles crawling-robot, Googlebot, hvilken side du ønsker, søgetrafikken skal rettes mod.

Gør dit website 100 % gennemsigtigt med en navigationsvenlig webarkitektur Hvordan du vælger at kategorisere og strukturere indholdet på din webshop, er af afgørende betydning for, hvor bruger- og Google-venlig websitet er. Det gælder om at opbygge en intuitiv og logisk webarkitektur, der eksplicit ”guider” Googlebot til at navigere rundt på din side, så det er mest formålstjenligt for dig. Det vil sige en tydelig og hierarkisk defineret navigationsstruktur, der prioriterer de vigtigste sider og emnefelter først. Du gør således klogt i at sortere og mappe dit websites (under)sider og indholdselementer strategisk, så du kan påvirke søgemaskinerne i den rigtige retning og få det maksimale ud af søgetrafikken. Jo mere gennemsigtig webarkitektur, desto bedre.

Afrundingsvis er det vigtigt at understrege, at SEO ikke repræsenterer en éngangsforestilling – tværtimod. Det er en ongoing proces, hvor de enkelte indsatser kræver løbende vedligeholdelse, opdatering og optimering, hvis du vil opnå det bedste resultat af dine investeringer og Prestashops mange muligheder.

Hos Bulldesign står vores kompetente medarbejdere altid klar med kyndig SEO-rådgivning og -vejledning ift. din Prestashop-løsning. Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak om, hvordan vi kan få gjort din webshop 100 % søgemaskine- og brugervenlig hurtigst muligt.

Ofte stillede spørgsmål

Alle dine spørgsmål besvaret lige her. Nej? Ring til os!

Betaler man et månedtligt SEO abbonnement for jeres ydelser?

Nej, vores SEO ydelser er som udgangspunkt engangsydelser. Vi aftaler de optimeringer der skal udføres, og optimerer ud fra dette. Vi tilbyder også månedtlige SEO abbonnementer, såfremt du skulle ønske ekstern linkbuilding.

Tilbyder i også ekstern SEO linkbuilding?

Ja, det gør vi. Kontakt os for at høre mere, og fortæl os om dine søgeord du ønsker at ranke på. Vi udfører linkbuilding sammen med en række samarbejdspartnere, og kan derfor tilbhyde attraktive priser.

Hvad er forskellen på off-page SEO og on-page SEO?

Off-page SEO er SEO der udføres uden for dit site. Det vil sige, ekstern linkbuilding, blogindlæg der linker til din webshop m.m. On-page/on-site SEO er SEO optimeringer, som udføres på dit site. Det er typisk tekniske optimeringer i din kode, tekster, meta-tags m.m.

Skal jeg investere i on-page SEO eller off-page SEO?

On-page SEO er noget der skal gøres én gang, dog med jævntlige optimeringer, hvor off-page SEO er en løbende proces. Det kan være klogt først at starte ed On-page SEO, og derefter investere i off-page.

Hvornår kan jeg se optimeringerne? Kan man se det?

De tekniske optimeringer der udføres kan mærkes rimelig hurtigt, da typisk Google besøger/crawler sider jævntligt.

Er teknisk SEO optimering dyrt?

Vi arbejder på timebasis og giver dig et komplet estimat over det samlede forbrug som vi regner med at bruge. Teknisk SEO plejer ikke at være dyrt, hvis rammerne er klare, da der ikke ligger udfordringer i arbejdet, men blot kræver tid.